Tudom, tudom, ritkábban írok. Ezért is állítottam össze egy röpke heti összefoglalót e forgalmas hetemről, hogy a kedves irántam érdeklődők pótolhassák a hetes kimaradást!

Hétfő
Megkapom az első prágai cseh tesztem eredményét. "A". Legyetek büszkék rám.
Kedd
Délelőtt falat mászunk Emővel, és megtanuljuk, hogy kell mászás közben bekötni magunkat a falra sorban elhelyezett hevederekbe. Elég izgi, mivel - ugyan biztosítva vagyunk - azért zuhanhatunk pár métert a levegőben, mielőtt a kötél megfogna.
Este Country, amin valamiért csak kevesen jelenünk meg, ezért valószínűleg ez volt egyben az utolsó is. Úgy tűnik, közeleg a szorgalmi időszak vége, és már beköszöntött a vizsgadrukk ideje.
Szerda
Este Emő születésnapjának megünneplése a Klub Újezdben, ami leginkább valami alteresebb italozóegységre hasonlít. A sör is olcsó, bár alapjáraton inkább koktélozós hely. Gyertya, édesség, jó hangulat.
Csütörtök
A nővérem a városban van. Átveszem a fincsi ételküldeményt anyutól, majd este irány egy speckó söröket árusító hely a belvárosban (U Medvídků). Emő és barátja, majd Panka barátai is csatlakoznak. Később továbbállunk egy "csapold magad a Pilsnert" helyre, ahol digitális kijelzőn mérik, hogy ki mennyit csapolt magának, és kivetítőn követhetjük számon, hogy az országban fellelhető összes hasonló helyen az asztalok mennyit fogyasztottak, sőt, hogy melyik asztal hányadik az összesített listában. Fél éjfélre kiszáguldok a kedvesért az autóbusz pályaudvarra, majd még visszanézünk egy sörre a többiekhez.
Péntek
Reggel suli, találkozó nővéremékkel, akiket elkalauzolok bevásárolni, hogy továbbállhassanak. Aztán a kolihoz közeli parkban élvezzük a napsütést. Ebéd, délután irány a Pivní Galerie (Sör Galéria), majd kedvenc sörfőzdém (U Bulovky). Vacsi után ruhástul elalvás... Elfáradtam.
Szombat
Tömeg a Miniatűr Múzeumnál, így lesétálunk a városba a várnegyeden keresztül. Megnézzük, hogy lehet vízibiciklit bérelni egy szigeten a Moldván, ahol rövid időre meg is pihenünk. Ebéd a belvárosban, séta Vyšehradban, ami elképesztően szép (furcsa, hogy még csak most jártam itt először). Szokásos tiszteletkör a Privní Pivní Tramvajban (= Első sör villamos) a Zlý Časyban (=Ördögi idők), hogy hódolhasson a sörkóstolásnak, aki akar (aki nem - estünkben én - az marad a kávénál, ami talán még a megtűrt italok sorába tartozik a hasonló sörkultuszú helyeken).
Vasárnap
A Valdštejn palota gyönyörű kertjét fedezzük fel (a cseh szenátus egyik székháza), ami mellett minden nap elmegyek, de csak áprilisban nyitott és valamilyen lehetetlen oknál fogva, még nem jártam be. A kert végében áll egy hatalmas szürke fal (műcseppkő), amire közelebbről szemrevételezve még inkább rácsodálkozunk. A falból mindenféle szörnyalakok vicsorognak ránk.
A Vencel téren ebédelünk egy kolbászos bódénál, majd Stromovkaban sétálunk egyet,  ami egy szépséges liget a kevésbé szépséges Holešovicében (ami a Moldva-kanyarban elterülő városrész). Végül, mint mindig, most is a Pivovarský Klubban (Sörös Klub) kötünk ki, hogy aztán könnyes búcsút véve, megint feltegyem a kedvest a Budapest felé száguldó buszra. Unom már ezt a részt...

Képek:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.